Aký výsledok teda môže mať overenie príjemcu?
Ako výsledok overenia klient uvidí jednu z týchto možností. Úplná zhoda nastane v prípade, ak sa zadaný názov príjemcu zhoduje. V takom prípade je možné platbu vykonať ihneď. K čiastočnej zhode dôjde vtedy, ak názov príjemcu je podobný, ale nie úplne totožný s názvom príjemcu, napríklad z dôvodu preklepu. V uvedenom prípade sa vám zobrazí správny názov príjemcu s možnosťou pridať ho do platby. Ak sa ale názov príjemcu vôbec nezhoduje, to znamená, že nie je správny, banka vám oznámi nezhodu a upozorní vás, aby ste si názov príjemcu ešte raz skontrolovali. Platbu síce môžete realizovať aj napriek takémuto upozorneniu, no prijímate tým riziko, že platba nepríde tomu, komu ste ju zamýšľali poukázať. Ďalším prípadom, ktorý môže nastať je situácia, kedy overenie príjemcu nebolo možné vykonať napríklad v prípade nedostupnosti služby na strane banky prijímateľa, alebo technických problémov. Riešením je skúsiť platbu zadať neskôr.