Ako dlho sa evidujú údaje v registri bankových informácií?
V zmysle platnej právnej úpravy sú dáta v Bankovom registri evidované a uchovávané počas celej doby existencie zmluvného vzťahu a 5 rokov od jeho ukončenia.
V zmysle platnej právnej úpravy sú dáta v Bankovom registri evidované a uchovávané počas celej doby existencie zmluvného vzťahu a 5 rokov od jeho ukončenia.
Inštitút ARS SBA nie je oprávnený ukladať tretím subjektom, ktorým je Spoločný register bankových informácií (ďalej len „Bankový register“), povinnosť zmeny údajov v evidencii, ktorú v rámci svojej činnosti vedie. Inštitút ARS SBA je kompetentný v rámci riešenia sporu posúdiť, či si spotrebiteľ v postavení dlžníka z úverového vzťahu splnil alebo nesplnil voči banke ako veriteľovi všetky svoje povinnosti a či banke ako veriteľovi v súvislosti s týmto konaním spotrebiteľa, vzniklo právo evidovať neplnenie povinností zo strany dlžníka (spotrebiteľa) a zdieľať tieto informácie s inými veriteľmi. Prípadné opravy nesprávne uvedených údajov v Bankovom registri môže spotrebiteľ dosiahnuť výlučne prostredníctvom veriteľa t.j. banky, ktorá o spotrebiteľovi tieto údaje do registra poskytla.
V prípade, že zistíte, že niektorá informácia v úverovej správe je nesprávna, nepresná alebo voči Vám neoprávnené spracovaná, obráťte sa priamo na klientske centrum Bankového registra http://www.sbcb.sk/klientske-centrum/ a banku, identifikujte problém a požiadajte o nápravu. Ak sa nezrovnalosti preukážu, Bankový register v spolupráci s bankou vykoná nápravu v súlade s podmienkami vybavovania reklamácií pričom Vás o výsledku písomne upovedomia.